Weekly Diary 25 2026 : Wat er afgelopen week gebeurde.

Maandag = tijd voor een nieuwe My Weekly Diary !
Iedere maandag neem ik jullie mee in mijn week en geef ik een inkijkje in mijn leven via My Weekly Diary. Afgelopen week sliep ik een nacht in Amsterdam, ging ik een dag naar Antwerpen, en zette ik behoorlijke stappen met mijn Tarot praktijk. Je leest dit (en meer !) in My Weekly Diary.

Maandag.

Mijn branding.

Na mijn werkdag en het avondeten kruip ik achter mijn laptop, ik heb namelijk een ingeving over mijn Tarot praktijk, die ik gelijk uit wil werken. Het betreft onder andere een logo en een flyer ontwerp, en ik ben er behoorlijk tevreden over, als ik dat mag zeggen. Ook vanuit mijn naaste omgeving krijg ik enthousiaste reacties dus ik besluit mijn ideeën gelijk definitief te maken.

Dinsdag.

Ik verstop een Happy Stone tijdens het wandelen.

Een vrij rustige werkdag vandaag, zonder echte noemenswaardige gebeurtenissen, en ’s avonds help ik Little MissC nog even voor haar examen CGW (Cultuur en GedragsWetenschappen) morgen. De avond breng ik door met een lekker warm schuimbad en de LINDA.

Woensdag.

Een extra werkdag vandaag, die voor een heel groot gedeelte in het teken staat van cateringsactiviteiten. Ik ruim vaatwassers in en uit, verzorg koffie en thee voor een grote groep gasten, en haal lunch met een bolderkar. Tja. It pays the bills zullen we maar zeggen, hahaha. Nee hoor, ik vind het best okee om een keer te doen.

Ik ben vandaag ook nog degene die m inruimt …

Donderdag.

En voor de vierde dag op rij gaat de wekker vroeg om naar het werk te gaan. Niet erg, maar vooral ’s avonds merk ik dat ik moe ben. Zo ook gisteren, want ik viel al om 21.00 uur in slaap. Gelukkig heb ik daardoor lekker kunnen bijslapen, want vandaag staat er een druk programma op de planning : een hele werkdag en daarna een etentje plus een bezoek aan een uniek Amsterdams café.

Vrijdag.

Na een nacht met iets te veel prosecco’s en iets te weinig uurtjes slaap is het knap lastig opstaan. Na het middaguur is het alweer tijd om richting huis te gaan, en eenmaal daar aangekomen doe ik niet heel veel meer. Ik ben echt even toe aan wat bijtanktijd, en vertrek dan ook vroeg naar boven.

File-file-file op weg naar huis.

Zaterdag.

Vandaag gaan we naar Antwerpen voor een lekker dagje shoppen en terrasjes pakken. Mijn buit bestaat uit een nieuwe voorraad cosmetica bij Douglas en Kiko Milano, en een leuk truitje bij Sincerely Valentine. Oh, en ik geef een godsvermogen uit aan een nieuwe voorraad panty’s. Waarom zijn die dingen toch zo duur ?

Apero Time.

Zondag.

En vandaag start ik, net als gisteren, met een uurtje lopen. De huidige temperaturen zijn te hoog om mijn geplande duurloop van 1 uur 25 minuten te doen, dus ik ben overgeschakeld naar een alternatief trainingsschema. En waar het gisteren een continue strijd was, loop ik vandaag de 60 minuten nuchter moeiteloos uit. Vreemd, hoe dat toch per dag kan verschillen. De rest van de dag rommel ik lekker wat aan met huishouden, bloggen, studeren, lezen, en chillen. Een heerlijk relaxed einde dus van een behoorlijk pittige week.

Mijn kaart van de dag.

Komende week is de eindejaarsexamenperiode van Little MissC voorbij, en ben ik van plan er een rustige week van te gaan maken. Of dat gaat lukken … ik vertel je er volgende week maandag graag alles over !

Lieve groet, Vera.

Recensie Beladen Huis van Christien Brinkgreve – boek 10 van mijn 26-boeken challenge 2026.

Vandaag vertel ik je graag iets meer over boek nummer 10 van mijn 26 Boeken in 2026-challenge : Beladen Huis van Christien Brinkgreve. Een boek dat aanzet tot nadenken. Niet alleen over het opruimen van een huis vol herinneringen, maar ook over de machtsverhoudingen binnen een relatie en de rol die we (soms onbewust) innemen.

Samenvatting.

Genomineerd voor de NS Publieksprijs 2025. Na de dood van haar man ruimt een vrouw haar huis op. Kamer voor kamer reflecteert ze in dit liefdevolle, moedige boek op herinneringen en rouw.

Beladen huis is het relaas van een vrouw na het overlijden van haar man. Na zijn dood dringt tot haar door dat hun huis overwoekerd is geraakt met spullen en zwaarmoedigheid. Terwijl zij de kamers opruimt, ontstaat langzaam weer ruimte in haar gevoelens voor hem. Ze wil terugvinden hoe hij ooit was, hoe zij ooit was en begrijpen waarom hun leven samen is gelopen zoals het is gelopen. Herinneringen komen terug, de doorwerking van het verleden wordt zichtbaar, materiële en psychische verwerking gaan hand in hand. Beladen huis is een moedige memoir over de ruimte die je inneemt in een relatie, in een gezin, in de maatschappij, als moeder en als vrouw, over eenzaamheid, angst en de keuzes die we maken uit liefde.

Mijn mening over dit boek.

Zoals ik al in de intro schreef, biedt dit boek volop stof tot nadenken. Het zet aan tot reflectie over hoeveel ruimte we voor onszelf durven opeisen en in hoeverre we bereid zijn los te laten.

Daarnaast hield de auteur mij bezig met haar beschrijving van haar moeizame huwelijk. Enerzijds waardeer ik haar openheid en eerlijkheid, ook wanneer dat haarzelf niet in een gunstig daglicht plaatst. Tegelijkertijd blijft het natuurlijk haar versie van het verhaal; haar overleden echtgenoot kan daar niet meer op reageren.

Persoonlijk zou ik zo’n zoektocht waarschijnlijk nooit openbaar hebben gemaakt. Niet alleen uit respect voor de overledene, maar ook met het oog op de kinderen.

Ondanks deze kanttekening heb ik het boek met interesse gelezen. Het is een persoonlijke en eerlijke zoektocht die vragen oproept over relaties, vrijheid en de keuzes die we in het leven maken. Juist omdat het boek mij aan het denken heeft gezet, bleef het nog lang nazinderen nadat de laatste pagina was omgeslagen.

Boekgegevens.

Publicatie: 2025
Pagina’s: 176
EAN: 9789045050713

Ben je nieuwsgierig geworden naar Beladen Huis? Via onderstaande affiliate link bij Bol kun je het boek bekijken. Als je iets koopt, ontvang ik mogelijk een kleine commissie : Beladen Huis*

Lieve groet, Vera.

Mijn 75 Hard Challenge – Fotodagboek (Dag 38-75).

Het is tijd voor een foto-update van de tweede helft van mijn 75Hard Challenge. (Benieuwd naar de eerste helft? Die kun je hier teruglezen: Mijn 75 Hard Challenge – Fotodagboek (Dag 1–37).) Waar de eerste helft al moeizaam verliep, ging de tweede helft eigenlijk nog lastiger. En dus ga ik maar gewoon eerlijk zijn: ik heb gefaald. Natuurlijk heb ik mezelf tussendoor nog geprobeerd te herpakken, maar feitelijk was het allemaal allesbehalve 75Hard-waardig. Onder het mom van No Shame In My Game deel ik graag de foto’s van deze tweede helft van mijn challenge.

Dag 38. Deze units plus een tripple chocolate muffin plus besuikerde krakelingen plus een handvol chocoladeballen plus een halve zak tumtummetjes ….. Blame the hormones, vermoeidheid, of wat dan ook, maar in ieder geval heb ik vandaag een DIKKE VETTE FAIL te pakken. En eerlijk ? Ik heb ervan genoten !
Dag 39. Tijd voor een reset ! Ik stof de kettleball weer af en start de dag met een set herhalingen van 14.
Dag 40. Verse meloen en aardbei, plus wat proteine snack als lekker tussendoortje.
Dag 41. #iseefaces tijdens mijn 10.000 stapjes.
Dag 42. Dit mooie koffietafelboek dat ik bij House of Banksy unauthorized exhibition in Rotterdam kocht is mijn volgende non-fictie boek
Dag 43. Rondje Uitgeestermeer-Zwaansmeer tijdens mijn solo-weekendje weg in Uitgeest. Gelukkig houdt mijn enkel zich goed.
Dag 44. Ik start de dag met een 5km rondje richting Limmen. Wat is de omgeving hier mooi !
Dag 45. Mijn nieuwste verslaving … matcha.
Dag 46. Lekker actief middagje. Ik verklaar mijn enkel officieel genezen.
Dag 47. Pumps uit. Sneakers aan. Het is tijd voor een lunchpauzewandeling.
Dag 48. Sinds kort voeg ik elektrolyten toe aan mijn after-run water. Elektrolyten zouden ervoor zorgen dat je lichaam het water goed opneemt, super belangrijk dus, maar de toevoeging van dit poeder maakt mijn water ook nog eens heel lekker.
Dag 49. Mijn nieuwe gepersonaliseerde Stanley met een inhoud van 1,1 liter helpt me goed om gehydrateerd te blijven.
Dag 50. Healthy homemade salade als diner
Dag 51. Healthy sushi als diner. Die fles wijn daar op links is iets minder healthy, ik weet het.
Dag 52. En weer een fail die ik ‘s nachts moet bezuren met misselijkheid en overgeven. Ik voel me oprecht ook opgeblazen en vadsig, dus ik besluit weer opnieuw te beginnen met 75H. Nu voor het eggie.
Dag 53. Maar voor mij Dag Een, terug naar af !
Dag 54. Met nog 21 dagen te gaan neem ik dit gezonde yoghurtje als lunch.
Dag 55. Ik verdiep me in zomervakantiebestemmingen en ik moet zeggen, dit soort plaatjes motiveren me wel om lekker clean te eten en te bewegen. Ik wil in augustus wel zelfverzekerd in bikini daar liggen hoor.
Dag 56. Ik kickstart de dag met een workout van 60 minuten, nuchter.
Dag 57. Cadeautje van MrC … en ja, die ging dus leeg … en nee, die hebben we niet geshared want MrC drinkt geen druppel.
Dag 58. Na een ochtendje SUPpen is het tijd voor een healthy lunch !
Dag 59 Het lezen gaat goed, ik ben nu begonnen in dit boek, en ik moet zeggen, het zet me echt aan het denken hoor.
Dag 60. Groene smoothie in the make.
Dag 61. Ik deed mee aan een trail run van 12 km. Mijn eerste echte afstand sinds tijden.
Dag 62. Mijn lunch op kantoor, inclusief vitaminepil. Ik slik die nu een aantal weken dagelijks, en ik durf nog geen conclusie te trekken of ze werken of niet. Ik voel me in ieder geval niet slechter sinds ik ze slik 😉
Dag 63. Oepssss …
Dag 64. De lekkerste worstenbroodjes zijn die van Keilekker, en ook deze Vegan variant is heerlijk.
Dag 65. Rocky Road als treat … hou maar op met me hoor. De halve fles Valpolicella die ik daarna wegtetterde smaakte er heerlijk bij.

En tja, met deze zoveelste fail is het wel duidelijk … ik zit er totaaaaaaaaal niet in en ik ga dan ook geen foto’s meer bijhouden van de resterende 10 dagen.

Deze 75Hard editie gaat dus de boeken in als een grote flop, en eerlijk gezegd ben ik er meer dan prima mee. Ja natuurlijk, ik baal best, en ja, ik voel me echt minder fit en gezond dan ik zou willen, maar het is niet anders. En omdat ik graag transparant naar jullie wil zijn, deel ik het ook gewoon. Want ik vind dat we online ook best meer van onze faal- en baalmomenten mogen delen, en ik lever daar bij dezen graag een bijdrage aan.

Lieve groet, Vera.

Weekly Diary 24 2026 : Wat er afgelopen week gebeurde.

Maandag = tijd voor een nieuwe My Weekly Diary !
Iedere maandag neem ik jullie mee in mijn week en geef ik een inkijkje in mijn leven via My Weekly Diary. Afgelopen week rondde ik mijn eerste honderd dagen-periode bij mijn werkgever af, kwam ik erachter dat mijn Brooks-hardloopschoenen absoluut waterproof zijn en schitterde ik eens een keer op ander schoeisel dan pumps.
Je leest dit (en meer !) in deze My Weekly Diary.

Maandag.

Na het werk is het gierende banden naar huis geblazen om eten te maken, en Little MissC te overhoren voor haar eindejaarsexamen Biologie. Een toets waar veel aan vast hangt, maar waar ze de laatste week keihard voor geleerd heeft, en feitelijk niet veel meer aan kan doen. We maken het dan ook niet al te laat, want een goede nachtrust is immers ook belangrijk om morgen fris aan de examenperiode te beginnen. Zelf ben ik van plan in bed naar de laatste aflevering Over Mijn Lijk te kijken, maar al na 10 minuten val ik in slaap.

Celorganellen, DNA, glycolyse, fotosynthese, … you name it en ik kan er inmiddels ook alles over vertellen.

Dinsdag.

Het is dinsdag 9 juni 2026, exact 100 dagen na ingang van mijn contract bij mijn werkgever, en het is een mooie, productieve dag. Ik start ‘m met het klaarleggen van een lief kaartje voor Little MissC en daarna vertrek ik weer vroeg naar kantoor. Ik rond vandaag veel klusjes af, cq zet het nodige in werking, en zet einde dag met een goed gevoel mijn out-of-office aan. ’s Avonds overhoor ik Little MissC voor haar examen Frans morgen (Biologie is trouwens goed gegaan volgens haar, fingers crossed !).

Deze lekkernij is onze traktatie vandaag. Ik sla een rondje over …

Woensdag.

Mijn eerste Groeiwoensdag (mocht je gemist hebben wat ik bedoel, ik schreef er vorige week over : Weekly Diary 23 2026 : Wat er afgelopen week gebeurde.) start ik met het maken van een fijne wandeling in een prachtige omgeving. ’s Middags besluit ik een uurtje te gaan hardlopen, maar net als ik de deur uit wil gaan, begint het te regenen, en dat blijft het ook doen. Drijfnat keer ik terug van mijn run; het enige dat niet nat geworden is, zijn mijn voeten. Nu weet ik het zeker : mijn nieuwe Brooks Adrenalines die ik voor mijn verjaardag kreeg zijn echt waterproof !

Een hart onder de riem voor Little MissC.

Donderdag.

Ik krijg deze dag met 9 andere stervelingen een bijzondere rondleiding, en daarna is het business-as-usual. ’s Avonds pas ik mijn nieuwe jurk die ik online bestelde, maar helaas flatteert ie me absoluut niet. Ik moet er toch eens vanaf hoor, dat online bestellen is het m gewoon niet voor mij. Ik heb oprecht nog nooit een aankoop gehad waar ik blij mee ben geweest.

Kijk eens wat ik spotte tijdens mijn lunchwandeling ❤

Vrijdag.

Echt een drempel om deze units aan te doen …

Een anders-dan-andere werkdag vandaag, ik vul vanavond namelijk vrijwillig een avonddienst in, dus ik begin wat later. En dat geeft me ruimte om in de ochtend een loopje van 7 km te doen. Helaas weer in de regen, dus die nieuwe Brooks worden goed ingelopen op het moment. Na een lekker schuimbad om weer wat op te warmen, kleed ik me om in de gepaste werkkleding en daarna ga ik voor een paar uurtjes naar kantoor, waar een hele fijne sfeer heerst. Ik ben niet de enige die zich vanavond vrijwillig inzet. Het is pas rond 23.45 uur voordat ik terug in de auto stap, en 01.30 uur voor ik in mijn bed lig, maar wat een fijne werkdag was dit ! Moe maar voldaan val ik in slaap.

Zaterdag.

Ik start deze dag met een inspirerende live sessie, naar aanleiding nog van de Tarot Conferentie vorige week. Het onderwerp is het berekenen van je geboortecode, volgens het Kabbalistische levensboom principe. Ik vind de materie enorm interessant, en ik hoor een aantal dingen die me aan het denken zetten. Ik besteed vandaag dan ook aardig wat uurtjes om het een en ander uit te zoeken voor mezelf.

Mijn geboortekaart.

Zondag.

Vandaag is de officiële laatste dag van de 75Hard Challenge waar ik zo enthousiast aan begon (klik hier als je die blog gemist hebt). Aanstaande woensdag deel ik een blog over de tweede helft van de challenge; de eerste helft kun je hier teruglezen. Maar ik kan alvast verklappen dat ik vandaag geen druppel alcohol heb gedronken en een lange duurloop van 1 uur en 25 minuten heb gedaan, opnieuw in de regen. Verder houd ik het lekker rustig. Ik kijk de vermakelijke film Book Club (met mijn eeuwige crush Andy Garcia) op Videoland en lees een aantal hoofdstukken in mijn nieuwste boek Liever Moe dan Lui*

… hij haaaaaaaalt het niet bij MrC, dat snap je 😉

Komende week heb ik een dagje uit gepland met Little MissC, om onder het mom van study hard-play hard even keihard te ontspannen. Een beetje quality time samen kan geen kwaad met al die stress hier in huis … Ik vertel je er volgende week maandag graag alles over !

Lieve groet, Vera.

*Kleine disclaimer: dit is een affiliate link. Koop je iets via deze link, dan ontvang ik een kleine commissie. Daarmee steun je mijn blog, zonder dat het jou iets extra kost.

Iced Matcha Mango Recept: dé frisse matcha drink voor de Zomer.

Alle goede berichten en gezondheidsclaims ten spijt : matcha kon mij nooit bekoren. Geloof me, ik heb het meerdere keren geprobeerd, al was het alleen maar vanwege de hype, maar ik kreeg het echt niet weg. Die smaak … iewww !

Mijn afkeer veranderde abrupt toen ik iced matcha mango ontdekte. Met tegenzin nam ik een slokje, maar ik bleek het zó lekker te vinden dat ik bijna niet kon geloven dat er matcha in zat …
Inmiddels drink ik iced matcha mango regelmatig, en maak ik het ook graag thuis. En hieronder deel ik mijn favoriete recept.

Maar eerst: wat is matcha?

Matcha is een fijn poeder van speciaal geteelde groene thee uit Japan. Doordat je het hele theeblad drinkt, bevat matcha veel antioxidanten en geeft het een langdurige, milde energieboost dankzij de combinatie van cafeïne en aminozuren. Matcha staat daarnaast ook bekend om de mogelijke ondersteuning van focus en concentratie.

Zo maak je iced matcha mango.

Ingrediënten

  • 1 tl matchapoeder
  • 60 ml warm water
  • 150 ml melk naar keuze
  • 100 g mango (vers of diepvries)
  • IJsblokjes

Bereiding

  1. Mix de mango tot een gladde puree.
  2. Doe ijsblokjes en de mangopuree in een glas.
  3. Voeg de melk toe.
  4. Klop de matcha met het warme water tot een glad mengsel zonder klontjes.
  5. Schenk de matcha voorzichtig bovenop voor mooie laagjes.

Tip.

In plaats van de mango zelf te pureren, gebruik ik het biologische mango-knijpfruit van het huismerk van Albert Heijn. Dit bevat 99% pure mangopuree, zonder toegevoegde suikers. Voor één matcha gebruik je ongeveer een derde van het zakje.

Ben jij al fan van matcha, of moet jij, net als ik vroeger, nog steeds een beetje wennen aan de smaak ? Laat het me vooral weten als je deze iced matcha mango gaat proberen !

Lieve groet, Vera.

Van spannend naar vertrouwd : mijn eerste 100 dagen bij een nieuwe werkgever.

Ze zitten erop, de eerste 100 dagen bij mijn nieuwe werkgever. Tijd om terug te blikken op mijn nieuwe routine, andere werkcultuur, en natuurlijk op wat deze stap mij heeft gebracht !

Op maandag 2 maart 2026 ben ik gestart in mijn nieuwe baan. Vanaf het begin werk ik vier dagen per week op kantoor; thuiswerken is alleen in uitzonderlijke gevallen een optie. Dat is een duidelijke verandering ten opzichte van mijn vorige werkplek, waar ik meer flexibiliteit had in waar ik werkte.

Ook de reistijd is een nieuwe factor. Waar ik voorheen gerust pas om 08.00 uur de auto in stapte, gaat nu om 06.00 uur de wekker. Rond 06.45 uur sharp zit ik in de auto voor een enkele reis van gemiddeld 1 uur en 5 minuten. Dat heeft behoorlijk wat aanpassing in mijn dagritme gevraagd. Even voor werk sporten zit er niet meer in, dus ik moet daar wat creatiever mee omgaan.

Wat daar wel tegenover staat, is een prettig werkritme. Ik start vroeg en kan daardoor ook op tijd afsluiten. Dat geeft rust in de avond. Er is hier ook veel ruimte om gewoon op tijd naar huis te gaan; geen gedoe of opmerkingen als je je werkdag netjes afrondt. Overuren maken of tijdens de lunch doorwerken is hier ook niet de standaard, en dat vind ik erg prettig.

Over lunch gesproken : vanaf dag één werd ik door mijn nieuwe collega’s meegenomen in de lunchroutine. De meeste collega’s eten samen op kantoor, met zelf meegebrachte lunch. Er is ook een personeelsrestaurant op loopafstand, waar ik inmiddels ook regelmatig te vinden ben. Niet alleen voor de variatie, maar ook voor een korte wandeling tussendoor. In het personeelsrestaurant kun je verse maaltijden, broodjes en soepen tegen kostprijs kopen; goed geregeld en super lekker.

Ook wandelend overleggen is hier heel normaal. Bila’s worden vaak lopend gedaan en even een frisse neus halen tussendoor wordt juist gestimuleerd. Het welzijn van werknemers wordt hier serieus genomen, dat blijkt wel uit dit soort zaken.

Inmiddels heb ik mijn plek goed gevonden en ben ik gewend aan het ritme. Ik werk standaard van 08.00 tot ongeveer 17.00 uur, en op vrijdag stop ik om 16.00 uur. Ook de reistijd is inmiddels onderdeel van mijn routine geworden; onderweg luister ik podcasts en dat maakt het eigenlijk prima te doen.

Als ik alles bij elkaar optel, ben ik vooral blij dat ik deze stap heb gezet. Je levert natuurlijk altijd wat in, maar je wint ook weer andere dingen terug bij een nieuwe werkgever. In mijn geval is dat vooral balans en werkgeluk. De verdiensten liggen iets lager en mijn manier van werken is veranderd, maar daar staat veel meer rust, vertrouwen en plezier tegenover. Ik merk vooral dat ik nu in een omgeving werk waar de samenwerking prettig en constructief voelt, en dat maakt voor mij veel uit.

Voor mij draait het nu vooral om werken in een fijne, stabiele en prettige omgeving. Óp naar de volgende 100 dagen !

Lieve groet, Vera.

Weekly Diary 23 2026 : Wat er afgelopen week gebeurde.

Maandag = tijd voor een nieuwe My Weekly Diary !
Iedere maandag neem ik jullie mee in mijn week en geef ik een inkijkje in mijn leven via My Weekly Diary. Afgelopen week besloot ik tot het invoeren van Groeiwoensdagen, wilde ik mijn baas terug, en werd ik geïnspireerd op de Nederlandse Tarot Conferentie. Je leest dit (en meer) in deze My Weekly Diary !

Maandag.

Het is 01 juni 2026 vandaag, een datum die niet alleen staat voor de start van de meteorologische zomer maar het is ook een datum die voor mij persoonlijk symbool staat voor een nieuwe start. En dat mag (moet) gevierd worden met een goede fles bubbels. Ik bewaar de fles nog even voor een gepast moment, want om die nou zo tussen het afsluiten van de werkdag, het eten koken en het Little MissC helpen met haar eindtoets biologie door weg te tetteren, voelt ook niet helemaal gepast.

Ik kocht deze fles ook voor de ice jacket; die houdt je drank namelijk tot 1 uur maximaal gekoeld. Ideaal voor mijn geliefde picknicks dus !

Dinsdag.

Tis wel weer even omschakelen hoor, al die regen en die kilte vandaag, na die hittegolf van vorige week. Pfff, had ik nou maar niet zo lopen klagen … want stiekem mis ik die zon nu wel. Maar goed, we maken er maar het beste van, en zo wordt mijn zakelijke afspraak in plaats van een wandeling een koffie-plus-appeltaart-met-slagroom-sessie. En dat is eigenlijk helemaal zo gek nog niet !

Appeltaart zonder wandeling.

Normaal gesproken ben ik niet zo van de zoetigheid maar in dit geval … smaakte het zeker weten naar meer !

Woensdag.

Nu ik bijna 100 dagen bij mijn nieuwe werkgever werk, kan ik wel zeggen dat ik mijn plek en routine aardig gevonden heb. Het was zeker even wennen, maar inmiddels heb ik mijn draai gevonden. Ik merk ook dat er weer ruimte ontstaat voor nieuwe plannen, ideeën en persoonlijke doelen. En daarom heb ik besloten om de woensdagen voortaan uit te roepen tot mijn Groeiwoensdag: een dag waarop ik bewust investeer in mezelf, mijn ontwikkeling en mijn toekomst.

Op zo’n Groeiwoensdag wil ik tijd vrijmaken voor zaken die mij energie geven en verder helpen. Denk aan schrijven voor mijn blog, het verder uitbouwen van mijn Tarotpraktijk, werken aan nieuwe ideeën, en aandacht besteden aan persoonlijke ontwikkeling.

Vandaag trap ik af met een hardloopsessie van 1 uur en 10 minuten, een uur breintraining en het uitwerken van een idee om extra inkomsten te genereren. Ik kijk er echt naar uit om deze dag een vaste plek in mijn week te geven en mezelf op verschillende vlakken verder te ontwikkelen.

‘s Avonds staat er Girls’ Dinner op het menu. Met kip gyoza’s, kip loempia’s en sushi rolls met kip.

Donderdag.

Een heel bijzondere dag vandaag. Mijn leidinggevende heeft voor een dag afstand gedaan van zijn baan, en in plaats daarvan zijn 2 jonge studentes aangesteld; super leuk vind ik het. Voor een dagje hoor. Morgen wil ik mijn eigen baas weer terug !

Ik start de dag op kantoor met het inruimen van de vaatwasser.

’s Avonds mag ik aanschuiven bij een 5-gangen verrassingsdiner met BOB-arrangement. Iets wat ik privé echt nooit doe, en wat juist daarom extra speciaal voelt. Ik geniet met volle teugen van deze beleving.

Vrijdag.

Na een behoorlijk korte nacht zit ik alweer vroeg op kantoor, en ik vlieg erdoorheen. Ik zit zo lekker in mijn vel. Na het werk rijd ik eerst langs de Lidl, en na het avondeten duiken Little MissC en ik weer in de boeken. Later dan gepland sluiten we af.

Spontane en broodnodige VrijMiBo met de liefste collega.

Zaterdag.

Het thema van dit jaar is De Keizerin, een kaart die staat voor vruchtbaarheid, creativiteit, en verbinding met de natuur.

Als de wekker gaat ben ik behoorlijk brak te noemen, maar toch lukt het me om quasi lichtvoetig uit bed te springen want ik heb een leuke dag voor de boeg en ik heb er zin in : ik ga namelijk naar de Nederlandse Tarot Conferentie in Leiden. Op het programma staan 4 workshops en al vanaf het eerste moment ben ik meer dan geïnspireerd … wat is het toch fijn om met deze materie bezig te zijn ! De dag vliegt voorbij, en gelukkig heb ik tussendoor ook nog even tijd om de stad in te gaan. Ik haal een koffietje bij Anne & Max, ga even langs Snijers, loop over de zaterdagmarkt en haal zo behoorlijk wat herinneringen op in de Sleutelstad !

Zondag.

En deze laatste dag van de week staat in het teken van Little MissC. Met de examenstress hier in huis, draait heel veel om haar en haar welzijn. En dat is oke. Tussendoor maak ik wel wat tijd vrij voor wat me-time in de vorm van een loopje van 1 uur en 15 minuten, en wat huishoudelijke taken. Maar er is dus weinig spannends wat hier te melden valt. Dat komt wel weer.

Een van de 4 kersen in mijn kersenboom !

Komende week beginnen de eindejaarsexamens van Little MissC (hoe kan het dat het jaar ineens zo snel gaat !!??), en is het einde van de 75Hard-challenge waar ik officieel aan mee deed … Ik vertel je er volgende week maandag graag alles over !

Lieve groet, Vera.

06.06.2026. Happy Moments : Waar Ik de Laatste Tijd Blij Van Werd.

Soms zit geluk in een klein gebaar, een moment, een detail. Door er bewust bij stil te staan, zie je hoeveel er eigenlijk is om blij van te worden. Dit is waar ik de afgelopen tijd gelukkig van werd :

♥ Leerdam ♥ ijsvogels spotten ♥ Structuurjunkie planner ♥ verse aardbeien van de aardbeienboer ♥ moederdagcadeautjes ♥ Banksky ♥ piekgroengeelrood ♥ de beste bal van Rotterdam ♥ SUPpen ♥ purse bowl ♥ dubbele consumpties ♥ iced mango matcha ♥ Hotel New York ♥ Vera Luna ♥ Breda ♥ überlieve collegiale verjaardagscadeautjes ♥ sushi in bed ♥ dat mijn enkelblessure mee bleek te vallen ♥ HAANTJES ♥ Tutto Bene ♥ tuften ♥ Good Girl Jasmine Absolute ♥ stappen zetten en knopen doorhakken ♥ zwoele zomeravonden ♥ picknicken ♥ 12 km Industry run ♥ naar Ibiza ♥ én-én ♥ appeltaart-en-koffie-date ♥ Ladies First op Netflix ♥ Beemster kaastapenade ♥ citroen met blauw kringeltje ♥ 5-gangen verrassingsmenu met BOB-arrangement ♥ zwabberbenen ♥ rondje Zwaansmeer/Uitgeestermeer ♥ Don’t Let Tom Fall ♥ verdwalen op de SUP ♥ Veuve Cliquot champagnemoment.

Ik ben benieuwd: waar werd jij gelukkig van de afgelopen tijd? Deel het gerust in de comments. Lieve groet, Vera

Opgemaakte producten mei 2026 : mijn favorieten en tips.

In deze blog laat ik je de beauty- en verzorgingsproducten zien die ik in de afgelopen maand heb opgemaakt. Als je een vaste lezer van mijn blog bent, dan zullen twee van de producten je bekend voorkomen, want daar heb ik al eens een blog aan gewijd.

Als eerste maakte ik deze budget topper op : een halve liter micellair water die ik voor 3 euro bij de Primark kocht. Ik schreef er al eerder uit enthousiasme deze blog over : Primark PS… Hyaluronic Micellar Water Review : Budgetvriendelijke Skincare Topper.
Deze reinigingsmousse van Vichy is heerlijk : hij verwijdert onzuiverheden en make-up grondig, zonder de huid uit te drogen. Na gebruik voelt mijn (gevoelige) huid heerlijk fris en absoluut niet trekkerig aan.
Forever Yummie van essie is mijn go-to nagellak, maar de afgelopen tijd heb ik deze van OPI gebruikt. De kleur Red Hot Rio vind ik prachtig, kwaliteitstechnisch vind ik m echter minder goed dan de lakjes van essie. De lak begint namelijk na een dag of 3 al te chippen (ondanks 2 lagen kleur, en 2 lagen topcoat), en dat vind ik echt veel te snel.
Deze tube Neovadiol van Vichy, die ik ’s ochtends en ’s avonds rondom mijn ogen gebruik is inmiddels vervangen door een nieuwe.
De eerste van de stash Lady Speed Sticks die ik vanuit NYC mee nam is op. Ik heb nu al spijt dat ik er niet nog meer ingeslagen heb …
Nog niet zo lang geleden deelde ik mijn eerlijke mening over dit Skin Food Super Serum van Weleda. Inmiddels is de flacon leeg, en als je de blog gelezen hebt, dan weet je al of ik ‘deze ‘m nu weer ga kopen of niet. En mocht je de blog gemist hebben, dan deel ik m graag nog een keer : Weleda Skin Food Super Serum Review : mijn eerlijke ervaring.
En als laatste maakte ik weer een hand sanitizer van Bath&Body Works op. En ook hier geldt : had ik er maar meer meegenomen uit NYC …

Dit waren mijn opgemaakte producten van de afgelopen maand. Ik ben benieuwd : heb jij de afgelopen tijd veel beautyproducten opgemaakt, of houd jij dat niet zo bij ?

Lieve groet, Vera.

Recensie Even tussen ons van Jane Fallon – boek 9 van mijn 26-boeken challenge 2026.

Vandaag is het tijd voor een recensie van boek nummer 9 van Mijn leesdoel voor 2026: 26 boeken voor focus, rust en inspiratie. Dit keer was de beurt aan een superleuke chicklit : Even tussen ons van Jane Fallon. Een feelgoodroman met wendingen die je van verre ziet aankomen, maar die je toch uit wilt lezen. Graag vertel ik je er vandaag wat meer over !

Samenvatting.

Je ziet je collega’s elke dag, en je denkt dat je ze kunt vertrouwen – maar zijn je geheimen bij hen wel in goede handen…?

Holly en Roz zijn het perfecte team. Ze delen een kantoor, hetzelfde gevoel voor humor en al hun geheimen. Maar als Holly haar droombaan aangeboden krijgt, lijkt het wel alsof Roz niet zo blij voor haar is als ze had verwacht. En opeens beginnen haar kleine dingen op te vallen die niet helemaal kloppen.
Hoeveel van Roz’ verhalen over haar picture perfect-leven is er eigenlijk echt waar? Wie is de échte Roz? En zijn Holly’s geheimen bij haar wel in goede handen…?

Mijn mening over dit boek.

Vanaf de eerste bladzijde werd ik volledig meegezogen in dit boek. Het leest heerlijk vlot weg en hoewel sommige gebeurtenissen behoorlijk voorspelbaar zijn, wist het verhaal me af en toe toch ook te verrassen. De toegankelijke schrijfstijl zorgt ervoor dat je moeiteloos door de pagina’s vliegt, en ik vond het echt een boek dat ik bijna niet kon wegleggen. Elk vrij moment pakte ik het erbij, en ik las het dan ook in een weekend uit.

Verwacht geen diepgaande literatuur, maar juist een toegankelijk boek vol wendingen, een vleugje voorspelbaarheid, wat absurditeit maar toch ook herkenbare situaties. Want eerlijk is eerlijk: bijna iedereen heeft wel eens meegemaakt dat iets begint als een onschuldige grap van een collega, terwijl het uiteindelijk helemaal niet zo grappig blijkt te zijn …

Boekgegevens.

Publicatie: 2023
Pagina’s: 352
EAN: 9789041715234

Ben je nieuwsgierig geworden naar dit boek ? Je kunt ‘m hier bestellen via Bol:  Even tussen ons van Jane Fallon*
Via deze link ontvang ik mogelijk een kleine commissie, zonder extra kosten voor jou.

Lieve groet, Vera.