Vorige week schreef ik al over het fijne moisturizing shea butter leave-on facial mask, dat ik bij de Action kocht (mocht je die blog gemist hebben, je kunt ‘m hier terugvinden). Nu is het tijd om het andere maskertje in de verpakking te reviewen : het refreshing cucumber leave-on facial mask.
Dit is wat Action zelf zegt over deze leave-on cream gezichtsmaskers :
Gebruik : reinig en droog uw gezicht. Breng het masker aan en laat deze volledig in de huid trekken. Afspoelen is niet nodig. Geschikt voor alle huidtypen.

In de refreshing cucumber leave-on facial mask zitten de volgende ingrediënten :
AQUA, GLYCERIN, PROPYLENE GLYCOL, ISOPROPYL MYRISTATE, SODIUM ACRYLATE/SODIUM ACRYLOYLDIMETHYL TAURATE COPOLYMER, CUCUMIS SATVISUS FRUIT EXTRACT, ALLANTOIN, HYALURONIC ACID, DIMETHICONE, CARBOMER, PHENOXYETHANOL, SOIDUM HYDROXYDE
De verpakking en de geur :
De verpakking vind ik er leuk en verzorgd uit zien; absoluut niet budget (wat ‘ie natuurlijk wel is, met z’n prijskaartje van € 0,40). Het gezichtsmasker zit in een cupje van 8 ml., een handig formaat dus, dat je makkelijk mee kunt nemen in de toilettas. Bij het opendoen van de verpakking komt een waterige, witte substantie tevoorschijn die fris ruikt. Ik heb een tijd lang komkommer reinigingsmelk gebruikt, en dit masker doet me qua geur erg aan dat product denken.

En dan het belangrijkste, de werking :
Ik reinig mijn gezicht en in plaats van mijn gebruikelijke gezichtsverzorging voor de nacht breng ik nu de refreshing cucumber leave-on facial mask aan; ik laat de ruimte rond mijn ogen vrij. De crème voelt erg fris en koel aan, bij het aanbrengen. Omdat er meer dan genoeg product in de cup zit, breng ik het erg royaal aan op mijn gezicht, hals en decolleté. En zelfs dan blijft er nog genoeg over, er zit genoeg product in voor twee royale toepassingen. Ik besluit de cup dan ook niet direct leeg te maken, en bewaar het restant voor een andere keer.
Na aanbrengen heb ik direct het gevoel dat dit masker mijn huid verfrist. Verder heb ik het gevoel dat de komkommer mijn huid ook kalmeert, en extra hydrateert. Ik denk dat dit sowieso een heerlijk verfrissend en verkoelend masker zou zijn na een dag op het strand.
Mijn mening luidt :
Ik heb geen wereld van verschil gezien, toen ik ’s ochtends wakker werd na het gebruik van het refreshing cucumber leave-on facial mask. Maar ik heb toch zeker wel het idee dat dit masker mijn huid goed verzorgd heeft. Als je net als ik niet van gezichtsmaskertjes houdt en je huid zonder enige moeite toch die extra/andere verzorging wilt geven, raad ik je dit product dan ook zeker aan.
Ik kocht deze leave-on cream gezichtsmaskers (2x 8 ml.) voor € 0,79 bij Action
Gebruik jij vaak gezichtsmaskertjes ?
Ik zou het leuk vinden als je mij zou volgen via WordPress, Bloglovin of Instagram



























Met deze schaal ben ik zo ontzettend blij. Ik vind ‘m er erg mooi uitzien, absoluut niet Action-waardig, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik zou eerder denken dat ‘ie van bijvoorbeeld Riverdale of een ander (duur) lifestyle merk zou zijn. Ik ga deze dan ook graag in gebruik nemen, over 2 weken met Oud&Nieuw.
Nog zo’n aankoop waar ik superblij mee ben is deze set, die nu staat te pronken in mijn keuken. Hij ziet er niet alleen mooi uit, zo met die houten houder, ook is de bijbehorende geur (warm vanilla) heerlijk.
Melkmeisje ken ik van die grote literflessen Karnemelk zeep. Deze douche foam kende ik niet, maar ik ga ‘m zeker nog eens kopen. De geur is heerlijk fris, en de foam is super lekker. Ik ga van deze douche foam later eens een review plaatsen, maar ik kan je nu al zeggen : het is zeker een aanrader !
Deze nagellakremover is een miskoop gebleken. Hij verwijdert mijn nagellak maar matig, ik moet erg boenen en meerdere wattenschijfjes gebruiken om de lak van mijn nagels te krijgen.
En als laatste nog een item dat ik vaker bij Action haal : deze panty. Hij is van goede kwaliteit en blijft na regelmatig wassen nog steeds erg mooi. Met z’n 80 denier is ie lekker warm voor onder een jurkje bij koude winterse dagen.





Een gezichtsmaskertje nemen, ik doe het veel te weinig. Ik vind het zo’n gedoe geven; crème die in mijn haar komt, of op mijn kleding, nee ik vind het eigenlijk niks. Maar omdat het nut van een gezichtsmasker wel aangetoond is, doe ik het zo af en toe. Maar niet van harte.




